El
primer dia de classe hem dedicat la jornada a obrir un bloc individual i un
altre grupal. Al primer deixarem constància de tots els aprenentatges que
anirem que anirem adquirint al llarg d’aquest
quadrimestre.
La
veritat és que els blocs no tenen ja molts de secrets desprès d’haver treballat
amb ells al llarg d’aquests darrers anys. Tenim els conceptes molt
interioritzats però no així el realitzar entrades de manera constant, per lo
menys pel que a mi respecta.
Al
llarg d’aquests mesos les entrades seran de com a mínim una setmanal, ja que
haurem de plasmar el nostre treball a l’aula.
Bloc o edubloc?
És
interessant intentar diferenciar el
concepte de bloc del d’edubloc. Els blocs són publicacions online de qualsevol
tema que permeten establir una connexió entre l’autor i els seus lectors, a més
a més permet que aquests darrers estableixin una conversa amb l’autor
mitjançant els comentaris. D’aquesta manera els lectors del bloc també es
converteixen en usuaris actius i/o participants del bloc.
Els
edublocs són blocs que actuen com a eines pedagògiques i permeten una
interacció dinàmica entre el docent i l’estudiant. Són blocs estrictament
educatius i s’han convertit amb eines essencials a l’hora de gestionar coneixements
a través de Internet, ja que és comú trobar informació important en blocs
gestionats per persones interessades en compartir el seu coneixement amb la
resta.
- Donar-se a conèixer i presentar els seus interessos.
- Motivar als alumnes a emprar el bloc i recompensar la seva participació.
- Motivar l’ús de la tecnologia Web 2.0 per aprendre i estar al dia.
- Presentar a la comunitat educativa el treball efectuat.
- Compartir coneixements, consells, continguts, etc.
- Anotar enllaços d’interès.
- Compartir textos, imatges, àudio i vídeo, etc.
Avantatges
dels edublogs des del punt de vista dels estudiants:
- Presentació de tasques, pugen efectuar-se revisió i avaluació de les mateixes.
- Portafoli electrònic.
- Compartir recursos relacionat amb els estudis i el dia a dia a les aules.
- Dialogar amb els components del grup d’estudis i/o amb nous usuaris.
- Reflexionar envers les matèries d’estudi i crear diaris escrits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada