diumenge, 21 d’octubre del 2012

És suficient el què diu la normativa amb referència a les TIC?


La normativa es limita a pautar unes bases, per assegurar uns mínims: l’aproximació a les noves tecnologies. En cap cas dóna consignes clares de com efectuar una iniciació a les TIC, deixa que aquesta sigui oberta de manera que cada centre l’apliqui segons les seves possibilitats i filosofia.

Es evident que si es tractes d’una normativa tancada i pautada envers l’ús de les TIC això crearia problemes de falta de llibertat i tallaria la creativitat dels centres. Però potser seria la manera de que tots els centres comptessin amb les mateixes eines tecnològiques i no existissin les diferències que pateixen avui en dia. Veiem que hi ha centres que compten amb prous ordinadors, pissarres electròniques, etc. pels seus alumnes i d’altres que no tenen ni tan sols un ordinador per aula.

A més de tenir molt clar que una eina principal en tot aquest procés és la sensibilitat i disponibilitat que mostri l’equip educatiu de cada centre. Un grup de mestres conscienciats, implicats i amb ganes de treballar és una de les millors estratègies per arribar a l’objectiu predeterminat. Un centre atapeït d’eines tecnològiques no garanteix per si sol l’èxit en el maneig de les mateixes, però si un centre que compti amb un mínim i amb un equip educatiu implicat en aconseguir un correcte ús de les mateixes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada